FANDOM

Szczerbatek - główny smok w filmach Jak wytresować smoka i Jak wytresować smoka 2 oraz serialu

Szczerbek

Jeźdźcy smoków.

Wygląd Edytuj

Szczerbatek jest jedynym poznanym (i prawdopodobnie ostatnim) przedstawicielem swojego gatunku. Jest to dorosły smok, bardzo duży. Szczerbatek ma czarną, pręgowaną skórę. Posiada jedną parę stosunkowo dużych skrzydeł oraz drugą, mniejszą, znajdującą się u podstawy ogona. Głowę charakteryzują duże uszy, dwa rzędy wypustków idących od uszu pod podstawę żuchwy, a także zielone oczy. Szczerbatek nie posiada lewej lotki w ogonie. Stracił ją w wyniku upadku z dużej wysokości, gdy Czkawka z pomocą wyrzutni strzelił do niego. Bez niej nie może samodzielnie latać. Czkawka skonstruował mu ogon, wielokrotnie zmieniany. Obecny ogon Szczerbatka jest czerwony, z namalowanym białym symbolem czaszki. W drugiej części filmu jest trochę większy, a jego łuski mają głębszy odcień, pozbawiony granatowego zabarwienia, zaś prążki ozdabiające skrzydła i tułów nie są tak wyraźne. Dodatkowo, na spodzie dolnej szczęki wyrosły trzy dodatkowe pary wypustek, dzięki którym można określić wiek smoka (Valka odczytała z nich wiek dwudziestu lat).