FANDOM

Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci- lub po prostu Czkawka- główny bohater książek Cressidy Cowell i filmów "Jak Wytresować Smoka?" i "Jak Wytresować Smoka 2?".

Hsc3 2

OpisEdytuj

Czkawka to chudy chłopak, średniego wzrostu o brązowych włosach, zielonych oczach i miłym wyrazie twarzy. Jest synem Valki i Stoika Ważkiego- wodza plemienia Kudłatych Chuliganów. Na pierwszy rzut oka wcale nie przypomina syna wodza. Nosi zieloną koszulkę z długim rękawem, brązowe spodnie i brązową kamizelke.

Nosi futrzane kozaki, ale od czasu walki z ogromnym smokiem zamiast lewej nogi ma metalową protezę zrobioną przez jego przyjaciela Pyskacza, który także wykonał ogon dla Szczerbatka.

Na początku filmu jest wyśmiewany przez swoich rówieśników ze smoczego szkolenia, ponieważ brak mu odwagi i siły, która jest potrzebna do zabijania smoków.

Czkawka jest pierwszym wikingiem, który nie zabija smoków, ale je tresuje. Jest przystojny, bardzo wrażliwy ,miły i opiekuńczy w drugiej część trylogi bohater staje się bardziej harkorowy i zmienia wygląd zewnętrzny loffciam :*

HistoriaEdytuj

Podczas ataku na wyspę Berk Czkawka zamiast walczyć musi siedzieć w kuźni Pyskacza. Jest za słaby na walkę i nikt go nie puszcza na pole bitwy. Ale gdy tylko nikt nie patrzy, wymyka się i postanawia jako pierwszy zastrzelić Nocną Furię- smoka, którego nikt jeszcze nie widział i nie zabił. Gdy tylko zauważa sylwetkę lecącego smoka oddaje- o dziwo- celny strzał. Niestety nikt mu nie wierzy, nawet jego własny ojciec.

Gdy tylko nadarza się okazja, u
Cz 18
cieka z domu by odnaleźć zgubę. Gdy tylko odnajduje smoka chce go zabić i zanieść jego serce ojcu, by ten wreszcie go docenił. Jednak rozmyśla się i zamiast go zabić, uwalnia z więzów. Smok gdy tylko się wydostaje atakuje Czkawkę, ale go nie zabija tylko ucieka do lasu.

Gdy wraca do domu dowiaduje się, że ojciec chce go wysłać na smocze szkolenie. Już na pierwszych zajęciach omal nie zostaje zabity przez smoka. Po zajęciach udaje się jeszcze raz poszukać smoka. Znajduje go w Kruczym Urwisku, z którego nie może się wydostać. Czkawka zauważa, że smok nie ma części ogona przez co nie może latać.

Na następnych zajęciach próbuje dowiedzieć się więcej o znalezionym smoku, ale nikt go nie słucha. Postanawia jeszcze raz odwiedzić bestię. Bierze ze sobą tarczę, rybę i sztylet do obrony. Gdy smok zaciekawiony rybą podchodzi i ją zjada, nabiera zaufania do Czkawki. Wreszcie Czkawce udaje się go oswoić kładąc mu dłoń na pysku. Od tego czasu chodził już do niego regularnie.

Cz 7

Pewnego dnia Astrid- młoda dziewczyna wiking- podejrzliwa o zachowanie Czkawki postanawia go śledzić. Znajduje kryjówką smoka i chce o tym wszystkim powiedzieć. Czkawce udaje się ją przkonać by nic nie mówiła kiedy porywa ją i zrzuca na drzewo. Kiedy chcą zejść na ziemię Szczerbatek, któremu nie zbyt się Astrid podoba, odmawia posłuszeństwa i porywa parę w szalony lot, który kończy się gdy Astrid go przeprasza. Smok zabiera ich do Smoczega Leża- miejsca, którego wikingowie szukają od stuleci- jednak nikomu nic nie mówią.

Astridiczkawka5

Następnego dnia jest finał smoczego szkolenia. Czkawka musi zabić swojego pierwszego smoka. Jednak zamiast go zabić, próbuje na oczach całej wioski go wytresować, jednak zezłoszczony ojciec płoszy smoka, który atakuje Czkawkę. Na pomoc przylatuje Szczerbatek, któremu udało się wydostać z urwiska i zaatakował złego smoka. Niestety wikingowie potem zaatakowali jego, a następnie za jego pomocą doszli do Smoczego Leża.

Czkawka z Ponocnikiem
Tam ojciec Czkawki dowiaduje się o ogromnym smoku- Czerwonej Smierci. Czkawka musi go pokonać mając jedynie Szczerbatka. Gdy lecąc z góry z ogromną prędkością wielki smok roztrzaskuje się o ziemię, Czkawka na smoku toną w kuli ognia.
Cz 12

Gdy Stoik znajduje samego smoka, zaczyna rozpaczać i przepraszać. Wtedy okazuje się, że Szczerbatek trzyma pod skrzydłami nieprzytomnego Czkawkę. Transportują ich na wyspę gdzie kilka dni później budzą się.

Czkawka nie wie co się stało, ale po chwili wszystko pojmuje, wstaje i próbuje przejść kawałek z nową nogą. Okazuje się, że w Berk już nie zabijają smoków i wszyscy wspólnie żyją. Pod koniec Astrid całuje Czkawkę i razem wsiadają na swoje smoki.
Astrid i czkawka